Tzaziki utan färsk vitlök

Jag har tidigare nämnt att min dotter hatar gurka (hon säger hon har gurkfobi...?) men älskar tzaziki. Vi gör säkert tazsziki nästan varje helg och äter det till det mesta, på mackan och härom kvällen provade jag att ha det i tacosen. Det var riktigt gott.
Om du liksom jag är känslig för färsk vitlök så har jag  ett bra tips på en enkel och snabb tzaziki. Använd Knorrs kryddpåse för vitlöksdressing istället för färsk vitlök.

Tzaziki utan färsk vitlök
15-20 cm gurka
3 dl gräddfil eller matlagningsyoghurt
kryddblandningen vitlöksdressing från Knorr
(självklart kan man använda sig av en riven vitlöksklyfta istället för kryddblandningen)
Skala gurkan.
RIv gurkan över ett durkslag och låt gurkan rinna av.
Blanda gräddfilen och kryddorna och sedan även gurkan.
Om man vill kan man blanda i grillkrydda. Vi brukar ställa fram burkan så får var och en ta själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback