Kycklingfilé och squash med mango chutney

Den här maträtten fick jag inspiration till när jag för ett tag sen åt mat på en libanesisk restaurang.Jag älskar mat från mellanöstern. Alla dessa smårätter som tillsammans bildar en måltid.
Jag steker squash som jag på slutet blandas med lite mango chutney.
Detta serverar jag med kycklingfilé, hummus och tunnbröd. Kycklingfilén kryddar jag med Fajitakrydda och hummus använder jag färdigköpt. Det finns säkert massor med olika slags smårätter som man kan ha till. Jag kanske ska ta fram lite Ratatouille som jag har i frysen...
Det här ska i alla fall vi äta ikväll.

Squash med mango chutney
1/2 squash
 Ett par msk mango chutney

Skala squashen och skär den i skivor. Salta och låg ligga ett tag.
Skär squashen i mindre bitar och stek dem.
Tillsätt mango chutney som du låter steka med på slutet.


Kommentarer
Postat av: Erik

Ja du jag vet inte vad tempura är så det kan jag inte svara på. Men spännande o göra dom var det =)

2009-07-29 @ 07:55:41
URL: http://skycube.blogg.se/
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

ja det värsta är ju att jag är sämst på att göra mat. Gubben är kock är ju nog nästan all mat här. Men man kan ju alltid tipsa han om ngt som ser smarrigt ut ibland ^^

2009-07-29 @ 23:12:10
URL: http://tvattlapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback