Sätt lite knorr på moset...

Att få moset att inte bli smaklöst eller "ojämt kryddat" kan ibland vara svårt därför så har jag några tips.
Man tar en buljongtärning som är smaksatt med vitlök, persilja och låter den koka med potatisen så tar potatisen smak av kryddorna. När man man sedan gör moset så smaksätter man med lite Aromat ifrån Knorr eftersom seltan ifrån buljongen kokar bort.
Just den här buljongtärningen kan vara lite svår att hitta och det finns även andra roliga smaker som jag inte har provat än. Jag har i alla fall hittat de här buljongtärningarna på City Gross och Hemköp.

Kommentarer
Postat av: Kvartersmästare

mycket bra inlägg, jag skriver om ungefär detta i min blogg:



kvarterskrogen.blogg.se

2009-10-28 @ 11:36:09
URL: http://kvarterskrogen.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj vad mycket god mat du verkar göra! Och alla kakor...jag lär testa nåt av dina recept till fika på min kommande födelsedag:)



Fin blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback