Lax med ost

Ikväll blir det lax till middag. Det tycker barnen om. Lax är jättegott, nyttigt och billigt. 
Kebab på både längden och tvären, det blir det nästa vecka för då åker vi till Turkiet. Äntligen! 

Lax med ost
2-4 portionsbitar lax
1 dl riven ost
1 paket matlagningsgrädde
citron
salt, peppar eller salt och citronpeppar

Ugn 175 grader.
Smörj en ugnsform.
Krydda laxen och pressa över lite citron.
Låt laxen steka i ugnen ca 5 min.
Blanda grädde, ost, salt och peppar.
Ta ut laxen och häll över ostblandningen.
In i ugnen igen i ca 15 min.

Ris är godast till. Man kan även lägga lite av Findus grönsaksblandning grön deli, bladspenat, paprika och sockerärter bredvid laxen.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Vore jättekul att göra en design åt dig, gillar att jobba med olika teman :) Mattips är nytt liksom ^^ Hör av dig via min mail [email protected] om du är intresserad!



Kram

2009-06-10 @ 15:24:24
URL: http://liddie.blogg.se/
Postat av: Kristin

Då håller jag nummer 9 och nummer 1 till er två! När kommer ni hem från Turkiet? Om det passar så kan jag lägga in designerna före det, om vi fortsätter talas vid via mailen!

2009-06-10 @ 16:57:11
URL: http://liddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback