Frukt och grönt


Jag älskar frukt och grönt och nu börjar det bli säsong och priserna sjunker.
När vi var i Turkiet så tänkte jag på hur maten i restaurangen var dekorerad med frukt och grönsaker som var skuret vackert. Här hemma skulle en sån dekoration kosta en förmögenhet.
Igår när jag och barnen gick till badet så tyckte jag att jag var riktigt duktig när jag fyllde kylväskan med frukt som vindruvor och aprikoser. Barnen ville självklart inte ha frukt utan de vill att vi skulle köpa korv istället.
Det är fantastiskt med invandrare hur de samlas och äter tilsammans. Bredvid oss vid badet så var det en chilensk familj med släkt och vänner (eller hur det var). De hade med sig massor med mat till badet och då menar jag riktig mat. Flera kylväskor som var fyllda med ris och någon gryta. Bestick, tallrikar en jättestor vaxduk att duka upp allt på. De hade till och med, med en låda med isbitar att lägga i drickan. Förstår inte riktigt hur de orkar i värmen...för mig räckte det med lite frukt och mackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback