Familjen tvärtom

Alla barn brukar älska spagetti och köttfärssås men inte mina barn. Ni skulle bara veta vilken blick jag får av min dotter när jag säger att vi ska äta spagetti och köttfärssås.
Vuxna brukar oftast tycka nja... om spagetti och köttfärssås. Jag älskar spagetti och köttfärssås.  Alltså är det lite tvärtom i vår familj.

Häromdagen när jag gjorde Ratatouille så skrev jag att jag skulle testa Heinz smaksatta tomatsås även i köttfärssåsen. Det gjorde jag idag och det smakade riktigt gott. Jag tillsatte en köttbuljongtärning och lite Sambal Oelek för lite extra sting. Ett tips för att göra det hela ännu godare är att lägga några svarta oliver och fetaost överst.
Mina barn brukar skratta åt mig för jag äter alltid med gaffel och sked. Men är det inte så man ska göra...?

Kommentarer
Postat av: caroline

Angående tips till vad jag kunde använda gårdagens köttfärs till.



Jo tacopaj är så himla gott men det åt vi i lördags så hade nog blivit lite tjatigt. Men det fick bli mumsiga persiljehjärpar istället.:D

2009-07-21 @ 10:05:17
URL: http://caroliine91.blogg.se/
Postat av: Annika

Visst är de söta de små liven? Fast inte alltid.... hahaha!

2009-07-21 @ 21:22:59
URL: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback